Tuesday, March 17, 2009

Buah hati? Kekasih? Ohh!! Isu panas...

BY zuhdi IN , , , , , , 43 comments

Aku terkesima!!

Mengapa? Sila baca di bawah..

Bebaru ni kan, ade seseorang yang tidak dikenali buat miss call kat henset aku..
Lalu dengan selamba aku menalipon balik orang tu.. Tiba-tiba, kedengaran suara seorang perempuan.. Aku pun terus mengawal ke-hensem-an aku dan mula bercakap ngan si dia..

Beginilah lebih kurang dialog aku dan perempuan tu...

Aku : Elo, siapa ni?

Perempuan tu : Hai, Zubair(adik aku) ade tak?

Aku : Zubair takde, ni abangnya yang tengah cakap..

Perempuan tu : Ohhh, boleh bagi nombor hensetnya?

Aku : Si Zubair tu muda lagi, jadi mana ade henset.. Kamu ni siapa?

Perempuan tu : La dia takde henset ke..Saya ni girlfriend dia.. Kami kenal masa di kem( Jati diri) dulu..

Aku : Wah, si Zubair ni dah ade awek rupanya.. Aku yang dah tua ni pun masih tak berpunya..
Ceh!!

Perempuann tu : Hahaha..


Dapat aku simpulkan di sini, bahawa ramai adik-beradik ku yang sudah mempunyai kekasih hati... Sedangkan adik aku yang masih di berada di bangku sekolah, darjah enam tu pun dah ade awek.. Abang dan kakakku, apatah lagi... Berkepit jela dengan henset.. Aku pula, walaupun sudah menamatkan zaman persekolahan menengahku, namun aku masih tidak mempunyai buah hati..

Persoalannya..

Adakah aku ketinggalan?

Bagaimana pula dengan perasaanku?

Apa salahku?

Mungkinkah juga aku akan mencari seseorang kekasih selepas ini?

Pada pendapatku, buat masa ni tak perlulah aku melibatkan diri dalam perkara-perkara seperti ber-kekasih-an, couple, jiwang-jiwang ini semua.. Biarla setakat aku berangan ajer..Hehehe..
Aku sudah cukup gembira dengan kehidupan ku sekarang kerana keluargaku sentiasa memberikan dorongan kepadaku supaya berjaya..

Aku juga sangat bersyukur kerana guru-guruku juga selalu bermurah-hati untuk menjadi tempatku meluahkan perasaan, walaupun aku sudah meninggalkan sekolahku, SEMSAS.. Aku rindu pada mereka semua..

Kepada semua rakan-rakan sebatch, seblogger, se-YM, dan semua yang mengenali diriku, terima kasih kerana dengan kehadiran anda semua, kehidupan seharian ku sentiasa sibuk dan dipenuhi dengan perkara yang menyeronokkan..

Terima kasih juga aku tujukan kepada hamster-hamsterku, yang berusaha mengekalkan kecomelan mereka agar dapat ku usap setiap hari.. Nanti aku belanja kuaci lagi..hehehe..

Ok, cukuplah setakat ini, dan aku ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua pembaca blog ini, teruskan membaca.. Aku akan terus menyajikan anda semua dengan kisah-kisah terbaruku pada masa hadapan.. Jumpa lagi..


43 comments:

  1. harharhar................

    ko mmg a benaseb malang.....

    kem slm kat awek adek ko 2..... harharharhar.....

    ReplyDelete
  2. weh...
    awex adik ko mmg sempoi...

    ReplyDelete
  3. err..gle hebat adik ko~
    tapi asl awek dy cm peramah je..
    haha

    ReplyDelete
  4. berangan je eh? haha..

    ala, ade la tu nanti. wat mase skrg ni, utamakan yg utama dulu k..

    p/s: ade hamster eh? nak tengok~~~

    ReplyDelete
  5. isk..
    dasat tol awek adekmu itu..
    ha3..
    kim slm kt hamster ko ea..
    musti cumel gler..

    ReplyDelete
  6. awek mad zuh ade kat kuantan parade woiiiiii....

    ReplyDelete
  7. hohoho...
    smpai mase nyer adela tuu..
    huhu..

    ReplyDelete
  8. alaa rilek la..
    zuhdi bkn xde gf tp cume xpasti kan...ahaks!
    xpon cuople je dgn hamster2 kamu tu..hihihi

    ReplyDelete
  9. sabar la menanti yer..
    xpe,dgn kesabaran dapat la ko ambil hati "awek" tu nnti..
    huhuhuhuhuhu
    aku da nmpk keserasian korang berdua...
    hehehehehehehe........
    jgn marah nyer...
    anyway, the main thing is the main thing....
    so??
    lu pikir la sendiri (ala2 nabil)
    hehehehehehe :)

    ReplyDelete
  10. tringin punya kekasehkah?;D
    itu lumrah..
    tp klau kau maokan yg laen dulu,btla ikut hati kau ;)

    ReplyDelete
  11. x sangke tul aku jd org yg wat kekecohan kat sini..yg k-12 plak tu...hahaha....

    apepn..nk kate.. asal hidup ko bahagia sudah....

    ReplyDelete
  12. hello my fwen....


    xde awek?jgn carik!
    wat sakit ati jer!
    join aku weh - kelab singlE!!

    hahhaa
    aku bnci kapel

    ReplyDelete
  13. huhuhu
    mahu mandi bunga ker?
    ehek ehek...


    p/s:nak hamster sekor!

    ReplyDelete
  14. :) ingatkan dah umo 30 td..risau x der awek..:) rupa2nya baru 18thn.. dont wory.. pjalann masih jauh.. x der awek lg bgus..focus dlm mmnuhi ilmu di dada n jadi org yg bguna pd Agama, Bangsa dan Negara..:D

    ReplyDelete
  15. hakhak..
    adik lu punye awek mmg selamba..
    leh ngaku lak tu..

    ReplyDelete
  16. waaakaka..sabar la bro..being single is the best moment in your life..enjoy la dulu..

    ReplyDelete
  17. gle uh ur adek; cool cool
    kecik2 da de awek;
    hihi
    single besh pe; sonok lolx

    ReplyDelete
  18. saba2...
    cinta tu akn dtg dgn sendiri oke..
    hihihihi

    ReplyDelete
  19. wah,
    adek dajah enam?
    huhu

    singledom rox la,
    ade kekasih ni buat ssh hidup je
    haha

    ReplyDelete
  20. cari la awek sorang dua, tak kan layan hamster je dik oi...

    ReplyDelete
  21. salam kenal dik!!...ciannya..kisah dia...nape x ngurat jek awek si adik tu...susah2 meh jd adik ipar akak meh...heheheh...

    ReplyDelete
  22. aik kak reen ambik kesempatan nampak...

    to zuhdi thanx coz visit my blog

    ReplyDelete
  23. dik...ex-SEMSAS??? tu sekolah akak dulu...thn berapa kat sana???

    ReplyDelete
  24. hahaha zuhdi kan ade hamster .dorang lagi comel dan so the manjaa :D .and zuhdi ade Allah .yang sentiasa sayang hamba2 dia ^______^
    peace~

    ReplyDelete
  25. yeah!!!

    aku org ke 29..hahaha

    eleh zuhdi..konon takde awek..wahaha..

    yg ****** tu sapa???

    wakaka......miss ***** pon nak campak mana????

    jgn marah eh..hehe

    ReplyDelete
  26. aku yang ke 30.

    Hehehehe... Zudhi, ko ni ada campuran darah Jepun ke? Muka macam jepunen jerk... Hehehhe (jangan marah nanti kena jual)

    apahal pun, terima kasih sebab melawat laman blogku...

    engkau memang pandai menulis, tidak padan dengan umurmu.

    cara penulisanmu matang dan bersahaja, walaupun ianya berkaitan dengan hidupmu seharian...

    Terima kasih sebab memberikan aku ilmu tentang penulisan.

    Selamat berjaya...

    Wassalam...

    ReplyDelete
  27. hehe byk pulak org komen kat die nih...wah..ilek laa bru 18..lum 48..akk pun single lg la..haha..ilek2..cari duit byk2 dulu..tu tolak tepi..ade nnti ade la..takde..die akan dtg jugak...

    ReplyDelete
  28. hai aslkm,how r u?hehe hrp shat,erm nk ajak u datang n join blog chelsea sye ni di http://kampungchelsea.blogspot.com ,ok bye

    ReplyDelete
  29. halaah, bukan masalh besar mane pown

    ReplyDelete
  30. saba deq..sampai mase adela tuh...prjalanan msh jauh tuh..waaaa hebat adik darjah nam pun dh ade awek tuh..

    ReplyDelete
  31. ader org cakap, single is simple, couple is trouble..

    haha.tu org cakap lar..aku ulang balik je~~ x_x

    ReplyDelete
  32. Adik Lagi Terer Dari Abang Nih.. Hahaha.. Biasalah Tu.. Jodohlah Katakan.. Awek Dia Pun Berterus Terang. Tarak Tipu Punya.. Hahah..

    Pujangga Asmara

    ReplyDelete
  33. haha~
    lawak lah ure story..
    maju eh your adeq..
    muda agy ada awek..
    haha~

    ReplyDelete
  34. Salam..

    Tahniah kerana anda tidak terjebak di dalam kancah maksiat yg sedang berleluasa sekarang nih..terutama kepada remaja-remaja...iaitu bercinta..

    Kerana bercinta sebelum berkahwin ibarat menghampiri zina..dan zina itu tergolong di dalam dosa besar..

    Hati-hatilah..

    ReplyDelete
  35. wah..byk ah org komen post ko ni..cptlah2 update lagi..wawawa...




    p/s: aku yg ke 39...hahaha

    ReplyDelete
  36. Biarlah hamster-hamster itu yang menemanimu.

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. sabo je la...
    lgpon,
    double is trouble,
    single is better...
    kan3??

    ReplyDelete

Mari kita berlatih menaip...